Op orde brengen van de financiën/administratie

Op orde brengen van de financiën/administratie

“Mijn man heeft bijna vijftig jaar lang al onze administratie gedaan. Na zijn overlijden was ik zo van slag dat ik er niet eens aan gedacht heb. Toen mijn vriendin maanden later langskwam en ernaar vroeg, ontdekten we de chaos. Gelukkig heeft de thuisbegeleiding me kunnen helpen want ik had al zoveel verdriet.”
– Mina, 82 jaar

Voor wie?

Cliënten van wie de financiën of administratie dermate ongeorganiseerd is dat er geen overzicht (meer) is.

Wat willen we bereiken?

  • Cliënt heeft overzicht van zijn financiën en zijn administratie
  • Cliënt heeft praktische vaardigheden aangeleerd om de financiën/administratie op orde te brengen en op orde te houden
  • Als de cliënt niet in staat is om zelf zijn financiën en administratie op orde te houden, is er een derde ingeschakeld die hierbij voor langere tijd, zo nodig blijvend, ondersteunt

Wat gaan we doen?

Samen met de cliënt wordt planmatig en gefaseerd gewerkt aan het op orde brengen van de financiën/administratie. De thuisbegeleider geeft uitleg op het niveau van cliënt, ondersteunt zo nodig bij het regelen van randvoorwaarden (mappen, tabbladen etcetera) en hij motiveert en coacht de cliënt.

Activiteiten tijdens de thuisbegeleiding kunnen zijn:

  • Vertrouwen winnen (met name bij psychiatrische problemen vraagt dit tijd)
  • Cliënt motiveren tot openheid van zaken en tot gedragsverandering
  • Verzamelen en ordenen van de post/administratie
  • Een systeem aanleggen waarin de administratie overzichtelijk opgeborgen kan worden
  • Informatie en advies geven over het hanteren/afhandelen van de post, financiën en administratie
  • Zo nodig een overzicht maken van aanwezige schulden
  • Zo nodig aanvragen van toeslagen, kwijtscheldingen en mogelijke subsidies
  • Zo nodig inschakelen van schuldhulpverlening en begeleiding bieden bij het aanleveren van de administratie aan daartoe bevoegde instanties/personen
  • De samenwerking en taken overleggen en afstemmen met andere betrokken disciplines
  • De module Budgetbegeleiding inzetten
  • {laatste twee bullets wegladen? Of relevant voor hulpverleners?}

Wilt u meer informatie of een afspraak maken?
Bel, mail of vul het contactformulier in
Neem contact op

Maatzorg voor verwijzers

Maatzorg werkt samen met gemeenten, huisartsen, maatschappelijk werk, jeugdgezondheidszorg en jeugdzorg, GGD, GGZ, Stichting MEE, woningbouwcorporaties, verslavingszorg en VluchtelingenWerk.

Meer voor verwijzers

Uw privacy en het gebruik van cookies

 

Deze website gebruikt cookies om de inhoud en de marketing van onze website te personaliseren, extra functies te bieden en websiteverkeer te analyseren.

Via de knop instellingen kunt u ervoor kiezen om te bekijken welke functionele cookies deze website gebruikt.

Wanneer u direct op ‘Accepteren’ klikt dan gaat u akkoord met de toepassing van alle cookies binnen deze website.

Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en gebruik van cookies kunt u vinden in onze privacyverklaring.

x

  • Functioneel

Deze website gebruikt cookies die voor de functionaliteit van de website noodzakelijk zijn zoals o.a. basisfuncties, instellingen, pagina-navigatie en bijv. toegang tot beveiligde delen van de website. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Gegevens die via Google Analytics worden verwerkt zijn volledig anoniem en bevatten geen persoonsgegevens & zijn niet te herleiden naar een persoonlijke computer.

Naam Aanbieder Doel Vervaldatum Type
_ga Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 2 Jaar HTTP
_gat Google Analytics Beperkt het aantal geregistreerde gegevens voor Google 1 Minuut HTTP
_gid Google Analytics Ten behoeven analyse websiteverkeer 1 Dag HTTP
APISID, NID, SID, 1P_JAR Google Analytics Hiermee houdt Google de performance van zoekgedrag (organisch en advertenties) bij. 2 jaar HTTP
ysdb-cookiealert maatzorg.nl Bijhouden geaccepteerde cookies 1 Jaar HTTP
ysdb-cookiealert-hash maatzorg.nl Bijhouden of de cookies aangepast zijn 1 Jaar HTTP